BLOG


Terug

'Wat doe jij nu eigenlijk precies?'

Op 14 november 2023 had ik een kennismakingsgesprek met een advocate.
Toen ze mij de vraag stelde ‘wat doe jij dan eigenlijk precies?’ moest ik daar even over nadenken. Goede vraag; al vertellend tegen haar kwam ik tot de conclusie dat wat ik doe binnen de advocatuur, het notariaat en de overige ‘legal business’ heel divers is.
Het is gestart met, maar al lang niet meer beperkt tot, 1 op 1 coaching.

Ik kwam al schrijvend in de offerte die ik voor het betreffende kantoor maakte tot de volgende opsomming:
* Individuele Coaching / Loopbaancoaching ; te denken valt aan:
– Duurzame inzetbaarheid van medewerkers (uitval of ziekte voorkomen)
– Stresscounseling (werkstress omzetten naar meer werkplezier)
– Begeleiding traject toetreding tot maatschap of benoeming tot (toegevoegd) notaris

* Teamcoaching / inzicht geven in groepsdynamiek; te denken valt aan:
– Communicatieworkshops (‘in 10 stappen Meesterlijk Contact’)
– Teamcoaching binnen teams van advocaten/notarissen/(bedrijfs)juristen
– Coaching binnen maatschappen (communicatie binnen maatschap; bespreekbaar maken wat niet bespreekbaar lijkt of als lastig wordt ervaren)

* Kantoorcoaching / organisatieadvies binnen advocatuur en notariaat en overige legal business; te denken valt aan:
– Personeels-/talentmanagement (heb je als kantoor ‘de juiste persoon op de juiste plek’)
– Faciliteren van heidagen en voeren van persoonlijke ontwikkel gesprekken
– Publicatie van artikelen op het vlak van actualiteiten binnen de juridische arbeidsmarkt (binden & boeien van personeel, persoonlijke ontwikkeling, kantoorontwikkeling en communicatie) zoals bijvoorbeeld deze ‘legal business case’.

Waarom ik deze verschillende diensten verleen?
Ik weet hoe het is op de werkvloer als advocaat, (kandidaat/toegevoegd)notaris of (bedrijfs)jurist.
Door te werken op en met verschillende teams op advocaten-, notaris- en bijvoorbeeld ook accountskantoren heb ik ervaren welke dynamieken er allemaal kunnen spelen en hoe deze de dagelijkse gang op een kantoor / binnen een bedrijf beinvloeden.
Ook heb ik met eigen ogen gezien wat de gevolgen zijn voor een kantoor als er gedoe is in een maatschap, als mensen niet functioneren omdat ze dagelijks dingen moeten doen die niet bij hen passen (niet de juiste persoon op de juiste plek zijn)of als mensen ziek worden of kantoor verlaten (en wat daarvan de gevolgen zijn voor de werkgever, cliënten en overgebleven collega’s).

Kortom: ik heb op alle verschillende niveau’s kennis en ervaring opgedaan en kan tussen en met deze levels schakelen en praktische tools geven om zowel op individueel niveau, teamniveau als organisatie niveau veranderingen teweeg helpen brengen.

Hoe ik dat doe? 
De rode draad is voor mij altijd dat ik kijk naar wat er op menselijk vlak nodig is.
Niet voor niets is mijn slogan ‘ik heb oog voor de mens achter de meester’.
In gesprek gaan met mensen en achterhalen wat er in en tussen deze professionals speelt zorgt ervoor dat zij met meer plezier en effectiviteit hun vak uitoefenen.

Wat heb jij daar concreet aan? 
Speelt er voor jou als werknemer iets waar je begeleiding in wilt, zoals bijvoorbeeld beter je grenzen aan kunnen geven, je energie leren managen of hulp durven vragen?
Wil jij als manager/leidinggevende hulp bij ‘gedoe op de werkvloer’, helpen voorkomen dat mensen ziek worden of het kantoor verlaten?
Of lopen jullie binnen de maatschap tegen zaken aan die lastig bespreekbaar lijken of heb je geen idee hoe je als werkgever het vertrek van medewerkers kunt voorkomen?

Ik denk graag met je mee en lever maatwerk!
Meer informatie over Meesterlijk Contact vind je hier, overige publicaties vind je hier.
Vrijblijvend een keer bellen, (online) kennis maken of een vraag stellen kan en mag altijd via info@meesterlijkcontact.nl of 06-12557140.

Hartelijke groet,

Tamara

ST!R
Algemene voorwaarden